Kiedy sprzęgło bierze nisko oznacza to, że nasz samochód ruszy już nawet po delikatnym odpuszczeniu sprzęgła. Kiedy zaś sprzęgło bierze wysoko, znaczy to, że auto rusza dopiero pod sam koniec odpuszczania sprzęgła. Tenże schemat działa również w drugą stronę. Sprzęgło będzie łapać nisko, gdy aby swobodnie zmienić bieg zmuszeni jesteśmy mocno go wcisnąć. Sprzęgło łapie wysoko, kiedy delikatne jego wciśnięcie spowoduje utratę mocy, a przy tym możliwość zmiany biegu.

Na jakie forum motoryzacyjne by nie trafić, zawsze znajdzie się osoba, która pyta czym tak właściwie różni się stwierdzenie sprzęgło bierze nisko od sprzęgło bierze wysoko. Generalnie rzecz biorąc jest to kolosalna różnica, która może dostarczać nam cennych informacji na temat naszego sprzęgła.

Jeżeli połączyć ją również z tym jak ciężko pracuje pedał sprzęgła, jak i jak ciężko zmieniać biegi możemy dowiedzieć się jaka jest kondycja sprzęgła.

Dobry mechanik nie będzie miał problemu ze zidentyfikowaniem problemów mających związek z funkcjonowaniem sprzęgła. W przeciwieństwie do właściciela pojazdu, wsiądzie do samochodu po raz pierwszy i od razu oceni w jaki sposób działa skrzynia biegów i pedał sprzęgła. Wyczuje kiedy sprzęgło będzie łapać nisko, a kiedy sprzęgło będzie brać wysoko. Kierowcy na ogół nie.wyczuwają różnicy w zużywaniu się sprzęgła, ponieważ proces jego zużycia ciągle trwa, a noga kierowcy się przyzwyczaja. Na ogół zwraca się uwagę na sprzęgło, kiedy silnik straci moc, wzrasta spalanie albo zamiast jechać, stoimy ewidentnie w miejscu. Zwykle pojawia się wtedy również swąd spalenizny.

Funkcjonowanie sprzęgła nisko, albo wysoko określa nam na jakiej wysokości, w trakcie jego odpuszczania, sprzęgło chwyci i dzięki temu auto zacznie jechać. Niewątpliwie działa to także w drugą stronę, ponieważ wciśnięcie sprzęgła powoduje iż nie ma przełożeni mocy, niemniej jednak o wiele łatwiej będzie zbadać jego stan, kiedy mowa o ruszeniu z miejsca.

Sprzęgło bierze nisko– Czy to normalne?

Poza dość znanym efektem wysokiego brania sprzęgła, kiedy pedał trzeba będzie znacząco odpuścić, ażeby samochód ruszył z miejsca, występuje także zjawisko zupełnie odwrotne – kiedy sprzęgło bierze nazbyt nisko. Co to oznacza, że sprzęgło bierze nisko? Już niewielkie odpuszczenie sprzęgła przy włączonym biegu, powoduje ruszenie pojazdu z miejsca. Może to być chociażby efektem uszkodzenia tarczy dociskającej sprzęgło i nierzadko związane jest także z ciężką pracą na pedale sprzęgła. To może być niepożądane zjawisko, jeśli pojawi się bez wyraźnej przyczyny, w trakcie używania auta.

Sprzęgło nisko bierze po wymianie

Zupełnie innaczej będzie wyglądać sytuacja w momencie, kiedy sprzęgło będzie brało nisko po jego wymianie na całkiem nowe. Wówczas nowe i grubsze okładziny funkcjonują zupełnie inaczej, co daje nam inne odczucia w trakcie używania pedału. Samochód winien zacząć ruszać z miejsca po niewielkim puszczeniu pedału. Jest to absolutnie normalne zjawisko. Użytkownik auta może zauważyć niewielką różnicę w jeździe, która wynika z zamontowania całkiem nowych elementów, niemniej to naprawdę normalne. Sprawnie działające sprzęgło, w doskonałym stanie, winno zareagować już przy niewielkim odpuszczaniu pedału.

Wymień sprzęgło w swoim samochodzie – sprzeglo.com.pl

Sprzęgło bierze wysoko – co to znaczy?

Nierzadko rozmawiając o sprzęgle, jak i jego uszkodzeniach, można spotkać się ze stwierdzeniem, że sprzęgło bierze wysoko. Znaczy to, że pedał trzeba puszczać prawie że do końca przy włączonym biegu, ażeby auto ruszyło z miejsca. Jest to niezwykle potoczne określenie, niemniej opisuje celnie owo zjawisko. Może stać się pomocne, kiedy pragniemy wyjaśnić mechanikowi, co jest nie tak z układem napędowym w samochodzie.

Sprzęgło wysoko bierze – czy to normalne?

Wysoko biorące sprzęgło to zdecydowanie negatywne zjawisko, gdyż świadczy o zużyciu jego okładzin. Jest to zupełnie normalny objaw zużycia tegoż elementu, niemniej jednak zbliża nas do wymiany całego zestawu sprzęgła. Jeżdżąc wyłącznie jednym autem na codzinc, możemy nie zauważyć faktu, że pedał sprzęgła bierze coraz wyżej. Przyzwyczajamy się po prostu do innej pracy całego układu. W wypadku, kiedy samochód został wyposażony w samostawne sprzęgło, będzie ono działało zawsze tak samo. Za zniwelowanie różnic będących wynikiem zużycia okładzin sprzęgła, odpowiedzialny jest mechanizm, znajdujący się w docisku sprzęgła. To, że sprzęgło bierze dość wysoko wino być wskazówką, iż w najbliższym czasie dojdzie do jego ślizgania. Jest to już jednoznaczny symptom, którego efektem powinna być wizyta u mechanika celem wymiany całego układu sprzęgła.

Kiedy martwić się sprzęgłem?

Podsumowując nazbyt niskie, albo przeciwnie wysokie branie sprzęgła nie powinno nas martwić, jeśli co dopiero dokonaliśmy jego wymiany. Jedynym minusem będzie mniejszy komfort używania auta i być może klopoty z przyzwyczajeniem się do dziwnego działania sprzęgła.

Nieco gorzej będzie, jeśli posiadamy w samochodzie trochę starsze sprzęgło. Takie niskie, albo wysokie branie tegoż podzespołu będzie stanowiło bowiem znak, że kierowcę czeka wymiana sprzęgła w niedalekim czasie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj